سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ، خُنَک کردن جگر تفته را دوست دارد . هرکه جگری تفته را آب بنوشاند، چه [متعلّقبه] چارپایان باشد یا جز آن، خداوند، در آن روزی که سایه ایجز سایه او نیست، بر او سایه افکند . [.امام باقر علیه السلام]
کتاب شناسی اسپرانتو
لینک‌های روزانه

چنان چه در نوشنارهای قبلی خواندید کتاب شناسی اسپرانتو قصد دارد منابع ایرانی – فارسی اسپرانتو را گرد آوری نماید.

دو واژه ی ایرانی و فارسی صرفا از جنس حصر و حدود نیست بلکه بیان گر شمول نیز است . یعنی کتاب شناسی اسپرانتو محدود به منابع فارسی که در ایران منتشر شده اند نیست . بلکه چنان چه بعد ها چند مورد خواهید دید بر خی از منابع فارسی زبان غیر ایرانی که به موضوع اسپرانتو پرداخته اند نیز در زمره ی فهرست کتاب شناسی اسپرانتو قرار خواهند گرفت .

هم چنین منابع ایرانی محدود به زبان فارسی نیست . مثلا اگر فلان مجله ی انگلیسی زبان چاپ ایران مقاله ای در مورد اسپرانتو نوشته باشد قابلیت ورود به فهرست کتاب شناسی اسپرانتو را خواهد داشت.

به بیان دیگر برای آن که منبع و اثری حائز شرایط درج در فهرست کتاب شناسی اسپرانتو گردد باید دست کم یکی از این دو شرط را داشته باشد . یا فارسی باشد ( حالا یا در ایران یا بیرون از ایران ) یا ایرانی باشد ( حالا یا به فارسی یا سایر زبان ها ).

آن چه در این بخش از سخن قابل تاکید بسیار فراوان است و به توان هزار و بلکه میلیون باید مورد توجه قرار گیرد آن است که هر منبعی که دارای یکی از شرایط ایرانی یا فارسی باشد در این مجموعه لیست می گردد بدون توجه و التفات به خط مش سیاسی ، مذهبی و تفکر حاکم بر آن منبع یا نویسنده ، ناشر، سخنران و رسانه ی آن منبع.

بنا بر این فهرست نمودن و معرفی منابع اسپرانتو زبان ، نشریات، رسانه ها ، نویسندگان و پدید آورندگان الزاما و ناگزیر به معنای تایید آن ها از سوی نگارنده نیست .


کلمات کلیدی: مقدمه و کلیات


نوشته شده توسط علی اصغر کوثری 93/2/19:: 5:55 عصر     |     () نظر